sobota, 17 stycznia 2015

Co czytać dwulatkowi?

Myślę, że tytułowe pytania może mocno "gryźć" tę część rodziców, którzy nasączyli się wiedzą o niesamowitym wpływie czytania na głos na rozwój dziecka - na większości płaszczyzn - od intelektualnej po emocjonalną. Ja tez jestem w tej grupie "nasączonych" - przez część poradników (pisanych przez zagraniczne autorytety) czułam się bardzo źle przez to, ze nie miałam pojęcia jak wprowadzić rocznemu dziecku czytanki...


Teraz gdy maluch ma już dwa latka - jest już gotowy, aby posłuchać czegoś przez pięć minut, a ja jestem po pierwsze spokojniejsza, a po drugie trochę bardziej zdystansowana do pewnych kwestii. Jeżeli chodzi o czytanie - to jeżeli wasze dziecko ma jeszcze zdolność skupienia uwagi na poziomie królika (tzn. minuta na dana zabawkę/czynność) - to znaczy, że jeszcze chwilę trzeba odczekać. Spokojnie - za miesiąc dwa nieco podrośnie i dorośnie i będzie można mu przeczytać parę wersów z książeczki (najlepiej, aby było tam jeszcze dużo obrazków) :)
To, że dziecko może i chce już z nami "czytać", nie oznacza, że nagle znikają problemy z doborem lektury właściwej do wieku. Jest parę stron, które mogą pomóc nam w wyborze - ostatnio fundacja odpowiedzialna za akcję "Cala Polska czyta dzieciom" zrobiła prasowe wrzutki, gdzie można było znaleźć próbkę rekomendowanych lektur, w podziale na grupy wiekowe. Myślę, że to przydatna rzecz:



Jak zaznaczają na wkładce - więcej można znaleźć na ich stronie:  http://www.calapolskaczytadzieciom.pl/ a konkretnie w zakładce Rodzinne Czytanie: http://www.rodzinneczytanie.pl/maluchy. Spory wybór, o części tytułów jeszcze nie słyszałam, wiec będę musiała je sprawdzić i nadrobić braki ;) Bardzo fajny podział - podobnie jak na ulotce na grupy wiekowe, co na pewno ułatwia przyporządkowanie siebie do danej grupy i wyszukanie rekomendacji. Polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz