sobota, 23 listopada 2013

Kołysanki - nie tylko do usypiania :)

Mój synek jest chyba jedyną istotą, która się cieszy, kiedy zaczynam mu śpiewać. Wojtek prosi aby mu oszczędzić , koty się chowają, sąsiedzi podejrzliwie sprawdzają nas pod kątem przemocy domowej.... Tylko Wituś z zachwytem patrzy i dotyka łapką moich ust - i czasem próbuje mi akompaniować :)
Dla niego nauczyłam się paru kołysanek, a właściwie to odkopałem je z zakamarków pamięci. Warto śpiewać dziecku, tak samo jak warto bawić się z nim rytmem i pozwalać na wystukiwanie tego, co mu w duszyczce gra...


Poniżej parę naszych ulubionych śpiewanek - śpiewam je gdy chcę mu zrobić przyjemność, gdy sobie popłakuje bo niemowlęcy ból istnienia go dopada ;), gdy obudzi się nie w sosie i gdy sobie przypomnę, że dawno ich nie śpiewałam... :)

Kołysanka z lekką modyfikacją :)
"Na Witusia z popielnika iskiereczka mruga,
choć opowiem Ci bajeczkę, bajka będzie długa.
Była sobie raz królewna, pokochała grajka,
król wyprawił im wesela i skończona bajka.
Była sobie baba-jaga miała chatkę z masła,
a w tej chatce same dziwy...
cyt iskierka zgasła..." 

Polska klasyka - Moniuszko w krótkiej wersji:
"U prząśniczki siedzą jak anioł dzieweczki,
Przędą sobie przędą cieniutkie niteczki,
Kręć się kręć wrzeciono,
Wij się nitko wij,
Ta pamięta lepiej, czyja dłuższa nić."

Ewa Szelburg-Zarębina (trudna, ciężko mi idzie, ale W.jest ok z moja wersją ;))
"Idzie niebo ciemną nocą ma w fartuszku pełno gwiazd,
gwiazdki świeca i migocą, aż wyjrzały ptaszki z gniazd.
Jak wyjrzały - zobaczyły i nie chciały dalej spać,
kaprysiły, grymasiły, żeby im po jednej dać!
Gwiazdki nie są do zabawy, tożby nocka była zła.
Ej usłyszy kot kulawy, cicho bądźcie, aaaa..."

I harcerska nuta ....nie wiem, skąd to mi się wzięło, bo nigdy w harcerstwie nie byłam...
"Płonie ognisko i szumią knieje, drużynowy jest wśród nas,
opowiada starodawne dzieje, bohaterski wskrzesza czas.
O rycerzach spod kresowych stanic, o obrońcach naszych polskich granic,
A nad nami wiatr szumny wieje i dębowy huczy bór"





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz