wtorek, 20 listopada 2012

Jak widzi świat maluszek?


Łażąc po necie i szukając zabawek trafiłam na informacje o biało-czarnych zabawkach dla niemowlaka. Na początku byłam sceptycznie do tego nastawiona (no bo jak – tak ubogo kolorystycznie, pokoik dziecięcy powinien być kolorowy), ale jak poszperałam, to okazało się, że noworodek widzi świat zupełnie inaczej niż my (ależ zaskoczenie, prawda ;-) ).
W gruncie rzeczy – to zupełnie logiczne. W brzuchu miał zamknięte oczka, nie musiał korzystać z tego zmysłu, więc dopiero po porodzie zaczyna ćwiczyć mięśnie oczu i postrzeganie. Maluszek przez pierwsze półtora – dwa miesiące widzi świat w kolorach szarych, a wzrok może skupić na rzeczach, które mają mocno i kontrastowo zarysowane kontury (największy kontrast jest między bielą a czernią) i są położone w odległości ok. 25 cm od buzi smyka. Cała reszta to szare plamy. Gdy damy mu zabawki o mocno skontrastowanych powierzchniach (a nie słodko pastelowych) możemy z łatwością obserwować jak skupia na nich wzrok, fiksuje się, reaguje na nie. Oczywiście najfajniejszą zabawką są dla małego buzie rodziców, ale od czasu do czasu jednak każdy potrzebuje chwili oddechu i trochę zróżnicowania J.


Tutaj wklejam filmik pokazujący świat oczkami maleństwa.




Mamy w Polsce firmę produkującą takie mocno kontrastowe zabawki – tu wklejam link http://sklep.whiteandblack.pl/.

Ja jednak stwierdziłam, że takie profesjonalne grzechotki i maty zostawię dla rodziny, na ewentualne prezenty po porodzie dla mojego skarbeńka – a karuzelkę do łóżeczka i zabawki do wózka i nosidełka wykonam sama (zresztą i tak nie mają tego w swoim asortymencie). Zapraszam na jutrzejszą relację ze zmagań plastycznych (może być ciekawie, zwłaszcza, że nie jestem urodzoną artystką :/). Trzymajcie kciuki J


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz